Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-05-05

Efter regn kommer sol

Regnat hela dagen, ett livgivande regn som gjort att allt bara sprudlar av växtkraft. Det känns i min innersta nerv. Vi har haft teknikdag på skolan där vi bjudit in en annan skolas elever . Två av mina duktiga No-lärare höll i den spännande lektionen där eleverna fick programmera robotar i tekniklego via bärbar dator. Eleverna tyckte det var jättespännande. Så stolt jag kände mej över mina engagerade och kompetenta lärare. Träffade min vän Agneta efter jobbet. Åkte och fikade på mysigt ställe och pratade om vårt liv. Solen tittade fram och jag körde därifrån till skogen där mitt hjärta har sitt sommarbo och satt i gläntan och njöt av den nedgående solen. Räven som har lya i närheten av min glänta kom strosande intet ont anande. Vilken vacker syn. Just där i nuet, idag kan jag vila i att allt är bra. Att livet är gott mot mej idag och jag känner tacksamhet och glädje. Avslutar dagen med att sätta på min favoritskiva hemma i 100 decibel och njuter den helt hämningslöst med ett glas vitt.

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

Att leva i nuet...något jag ständigt jobbar på. Känns skönt att vila...stanna upp i att Livet är gott!

KRAM!