Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-10-06

Just nu mindre och mindre vid datorn

Jättetrevlig danskväll i torsdags. Många goa danser. Stressig fredag på jobbet. Hann inte äta, vilket resulterade i alltför lågt blodsocker. Folkilsken alltså, när det närmade sig kväll och jag inte ätit på hela dagen, bara en liten cookie hos frisören.
Vännen lagade middag, medan jag kunde sitta själv och muttra en stund. Allt frid och fröjd igen sen. Han har verkligen en förmåga att möta mej på rätt nivå :)
Rätt lugn och mysig lördag med ena dottern och familj. Strålande väder. Vännen och jag gick en låååång promenad med minstingen. Satt vid stupet och kollade på båtar. Många skärmflygare vid tornet.

När vi vaknade på söndagen hade barnbarnsfamiljen hastigt åkt hem eftersom dottern fått kräksjuka och de var rädd att smitta. Snopet !
Lite trädgårdsarbete och städning av garaget.
Dans på kvällen.
En  oväntad danspartner dök upp som är hemmahörande i Svalöv. Han hade blivit utsläppt.

Jag blir alltid glad när vi ses. Dansa är OK, men vän? Vet inte om tilliten nånsin går att återupprätta?
En gemensam kompis pratade varmt för honom om en pollett som han trodde ramlat ner...Jag undrar jag?
Jag känner en tacksamhet för en människa i mitt liv just nu som jag kan lita på och som låter mej vara så fri som jag vill.
Lunch idag med vännen från Vik. Det var ett tag sedan. en gemensam barndomskompis hade gått bort i cancer.  Allt kan förändras på ett ögonblick. Kärlek och tacksamhet för allt jag får varje dag.

Bugga imorgon. Värken i lederna finns kvar fortfarande, men verkar ge med sig lite för varje dag.:)



Inga kommentarer: