Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-09-08

Karlaby krog, målning och barnbarnsfester

Torsdag och fredag var jag på internat med ledningsgruppen på Karlaby Kro nära Östra Vemmerlöv på Österlen. God mat, trevliga rum. Givande dagar med kollegorna som förhöjdes med en trevlig vinkväll med trerätters som påbörjades och avslutades på mitt rum. Många skratt.

 
Var hemma ganska sent på fredagen. Vännen var redan hos mej när jag kom och hade snickrat dörr och målat den till förrådet.
Lördagen blev målning, målning, målning. Strålande sol och jättevarmt. Härligt att sommaren dröjer sig kvar. Behövs för mina projekt. Coachen kom med mer virke till carporten.
Vi gick en kvällsrunda på backarna. Börjar uppskatta att vara två vid måltider och planering av helgen. Uppskattar att göra saker tillsammans och bara vara. :)
Ställde klockan till söndag morgon och åkte tidigt till Malmö och tillbringade fm med nya älskade barnbarnen. Riktiga mysbebisar. Det verkade än så länge lugnt i familjen. Tydliga drag hos sonen av mamma och hos dottern av pappa.
Em var vi på släktkalas för vännens barnbarn. Mycket folk, X,  släkt och fullt av barn.
På kvällen blev det dans. Vissa ingredienser av svartsjuka kunde anas. Hm

Måndagen gått i 190. Missade ett möte. Jobbade över flera timmar.
Fotboll ikväll på Tv. Saknar.



Inga kommentarer: