Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-09-18

Det verkar ha vänt

Hemma fortfarande från jobbet och blir det imorgon också. Febern har äntligen gett med sig och jag känner att det har vänt. Nu tänker man bara på allt jobb som hopat sig under tiden. Inte kul. Vädret är jättefint och jag har försökt vara lite ute idag.
Tänker mycket på valresultatet. Varför? Kanske rädsla och ilska mot segregation, ökade klyftor och utanförskap? Nä, jag tror kanske inte alla är rasister som röstat, men de har röstat på ett parti som är grundat på nationalism och uppdelning av människor. Jag hoppas vi alla nu hjälps åt för att vända trenden och gå mot minskad segregation, solidaritet mot de svaga och en vilja att faktiskt betala skatt för vår sjukvård, skola och trygghet. Det går helt enkelt inte att både ha kakan och äta den. Det handlar om att de som har och kan, måste dela med sig till de som inte har och inte kan....
.

Ingen dans ikväll för mej såklart. Vännen åker själv med kompisarna. 

 

Inga kommentarer: