Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-04-14

Dimma


Bruna fina ögon som nu försöker övertyga om nytt möte, men avsaknad av påverkan på kropp och själ gör att jag kommer avstå. Fick erbjudande om att följa med på tur i lastbilen en arbetsdag. Hm, det känns sorgligt.....
Myskväll hos vännen från Vik. Skönt att landa.
Locket på, fastspänt med dragstropp från Jula som tål 5000 kg belastning. Detta för att ta bort de negativa vibbarna  som ständigt dyker upp i tankarna från tidigare perioder som reservutgång tills inflyttning sker.  Jag skulle gärna vilja fullfölja den här processen en gång för alla. Finns det någon möjlighet? Landar det till slut på nivån om vänskap? eller kanske på ingen alls ? Men processer måste få ta i varje fall en viss tid och med ett visst engagemang…och ske i  öppenhet. Chansen känns liten att det kommer bli bra, när tiden och kraften från en viss person läggs på en parallell process?
Jag måste kanske inse att den tid och kraft och öppenhet som krävs inte kommer att prioriteras för oss?  Jag får se om locket pallar för trycket av hoppet och känslan och möjliggör att jag vill göra andra prioriteringar?
Vem har tid att älska en rostig spik? Vem tänker på med vilken kraft en gammal cykelslang kan hänga på den - år ut och år in-
i uthusets aldrig upplysta vrå?
Ge dig hän,min kära, ge dig hän denna sena kärlek som har mognat hela vårt liv.
Den smakar nu av sådan sötma, som med åren blivit sträv, besk men inte bitter
Den har tyngd och ro, fått tid att växa, tid för både tro och brist på tro.
Jacques Werup


Idag ett möte med "gammal" vän som känns både spännande och roligt. Jag ser fram emot en trevlig och inspirerande stund.http://www.bookcafehosmorten.se/
 
360 grader horisont, en spegling av den sköna värld som finns nära mej både i mitt hjärta och på några fysiska stegs avstånd och gör mej glad :)

Inga kommentarer: