Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-10-20

Kontrast och balans


Igår, körde jag hem halv 6 från en maximalt ansträngande arbetsdag med orimliga krav, och med ett allvarligt försök från min sida att lösa världsproblemen.
Hade planerat åka till Malmö, men orkade inte, utan åkte hem istället. Ringde två av mina döttrar för att få distans och påminnas om vad som egentligen är viktigt för mej. Mitt älskade barnbarn hade blivit opererad i öronen. Det hade gått bra. Han var vid gott mod. Min dotter hade byggt en låtsasklocka till honom som han hade på sig när han skulle sövas. När han tryckte på den, så fick doktorn en blöja på huvudet. De tryckte tillsammans och fnissade när han skulle sövas. Så mycket kärlek.
Planerat Halloweenfest med barn och barnbarn när det är Österlen lyser. Stannade till och köpte lite ny påfyllning av rekvisita till festen.
Det blev brasa och 2 stora Whiskey när jag kom hem. Mysiga sms blev bra avslutning på kvällen
Vädret är idag lovande.
Lugnet infinner sig. Nyhetsmorgon och kaffe. FB, tystnad och välkommen ensamhet. Lång utandning, njuta. Snart kommer barnbarnen.


 

Inga kommentarer: