Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-10-13

Fixardag


Vaknade på torsdagnatten av ett ljud jag kände igen, men inte hört på flera år. Ett ynkligt gnäll följt av ett hostande ljud. Lite kusligt, men ändå spännande. Det lät nära. Jag öppnade fönstreet försiktigt och tittade ut. Stjärnklart. På backen strax ovanför mitt hus, bara några meter från stängslet satt en räv och ylade. Jag såg den tydligt. Den hade ett byte. En stor uggla var helt klart intresserad av bytet för den flög  i vida cirklar fram och tillbaka över huvudet på räven och gjorde ständiga utfall. Räven fortsatte yla. Detta pågick i ca 7 minuter innan han vände på klacken och sprang upp över backen. Fascinerande !
Spöregnade i natt. Fast solen sken fram på förmiddagen. Vännen och jag höströjde i trädgården. Jag målade spröjsen till veranden som låg i garaget på andra sidan. Vi gick  en tur och kollade utgrävningen på Alle Stenar. Surfare vid hamnen. Det blåste friskt. Korna låg på platån och kollade på utsikten. Vi åt kräftor och paj. Brasa och ljus. Beatles 50 årsjubileum på Tv.
 






 

 

Inga kommentarer: