Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-04-05

Fika med väninna och bokhyllan som sprack

















Jobbade på förmiddagen. Sorterade 1000 filer i mappar. Förra årets skörd som jag inte hunnit arkivera. Började på lönesamtalen. Ringde några samtal. Fixade mailen. På eftermiddagen kom väninnan från Ystad. Vi köpte skaldjurspaté och rökt makrill i fiskaffären och väninnan hade sin superläckra hemmagjorda marmelad och hembakade hälsobullar med. Trevligt samtal och mys. När väninnan åkte ringde vännen som var på väg till sena jobbet. Jag hade tänkt sortera böcker i den ena bok hyllan. Jag har de sista åren bara tryckt in fler och fler . De står i dubbla rader och jag flyttade runt och pressade in ytterligare på en hylla. Ryggen delade sig och två hyllor ramlade ner. Jag fick ösa ut alla böcker. Oj oj, de måste ha vägt flera hundra. Jag måste helt enkelt sortera ut lite och lämna till loppmarknad. Jag börjar sortera och fastnade i trädgårdsböcker, i ledarskapsböcker, böcker om massage och böcker om livskvalitet, historiska böcker, böcker om vandringsleder, kanoting och att fixa huset. Jag bläddrade till och med i min engelska Mastersuppsats. Oj så mycket böcker som jag har läst och en hel del som jag inte har läst. Hur skall jag kunna sortera ut? Jag lade hyllan ner och fogade ihop den. Jag måste fixa något slags spännband som jag spänner om ryggen på något sätt. Får fundera över det tills imorgon. Gäsp. Ont i ryggen, fast knät är Ok. Tur det.

Inga kommentarer: