Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-11-12

Återträff i basgruppen på rektorsutbildningen














Den årliga återträffen i Båstad med basgruppen blev som vanligt givande och gav påfyllnad av energi. Prommenaderna längs havet, diskussionerna, föreläsningen och de övningar som basgrupp 3 hade planerat var positiva. Kvällen med skratt och förtroliga samtal heller inte att förakta. Jag har inte skrattat så mycket på länge. Jag uppskattar verkligen allt detta. Jag orkade dock inte tävla med en del om nattsuddandet på kvällen eftersom jag inte sovit så mycket natten innan. Mobilen glömde jag i Dalby, vilket gjorde att det blev ganska lugnt på den fronten.

Trots allt positivt, gick det inte att hindra de tankar som emellanåt grävde i mej av smärta. Jag önskar jag hade alla svaren Jag önskar jag kunde vara stark och ha tillit. Jag önskar livet ibland var enklare och mindre komplikationsfritt. Jag önskar jag räckte till.

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

Vad är smärta?

Det är ett område inom dig där själen
Ännu inte placerat tillräckligt mycket ljus
För att det mjuka och medkännande hjärtat
Ska kunna skina igenom.

Smärta är ett område inom dig
Dit kärleken ännu inte anlänt…

KRAM!
Ha tillit att Du får de svar Du behöver!