Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2015-03-17

Längesen jag var vid bloggen

Ångestfyllda veckor, suck. Inbrott i bilen på uppfart vid villa i Malmö förstörde nästan den fantastiskt roliga afterworkfesten för kollega som var planerad sedan nån vecka tillbaka. Jag lyckades stänga av den värsta ångesten den kvälle i alla fall. Förlorade en masa filer som jag inte gjort backup på, fullskrivet kollegieblock och en hel del papper. Bla. en förteckning av kontonummer. Detta resulterade i att jag fick stänga alla mina konton och öppna nya med allt vad det medför, som nya kort, nya autogiro, nya överföringar. Datorn var ur ekonomisk synpunkt rätt värdelös med ingen laddare och ett helt kass batteri och i stort sätt omöjlig att komma in i på grund av lösenordsskydd. Faaan ! Konsekvenerna är nära nog oöverblickbara. Lyckades hitta mycket filer och återställa en del genom att gå igenom mailen, inte klar än med det.
Samtidigt separerade yngsta dottern och flyttade från sambon till en kompis och en nära kollega gick över gränsen och gjorde oss alla medarbetare jätteoroliga.

De e livet, säger vännen.  En kollega sa: " Livet är ett helvete, de ljusa stunderna är bara bonus"
Förra veckan var som vanligt, 7 timmars övertid på tre dagar. Bodde hos vännen i veckan. Han fick åka och fixa med bilrutan. 
Beställt en ny dator, som ändå skulle gjorts, men efter jag gjort backup som jag planerat, men prioriterat bort i tre veckor. Hm
Solen lyst ett par dagar. Vårdagjämning och solförmörkelse i slutet på veckan. Stora kontraster på daserna i torsdags och söndags. den ena skitrolig, den andra skittråkig. Beror på orkestern helt klart.
Vvs are kommer nästa vecka och ska dra nya värmerör till elementet på ovanvåningen och i fastun. Offert lämnad på putsningen. Ser bra ut.


Inga kommentarer: