Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2015-01-13

Julen slut

Ja, alla juleljus och tomtar och utebelysningar nedtagna och packade fint i lådor. Jobbet kommit igång som vanligt. Det tog några dagar sen var stressnivån tillbaka på samma nivå som innan jul ha ha. Mysig trettonaftonsdans. Fick några danser med PG. :) Dans nu för mej 2 gånger i veckan, 3 för vännen. Födelsedagsfest för 3 åriga barnbarnet igår. Vännen haft födelsedagsfest med mej och sina barn och barnbarn.
Jag har kört tvi
llingvagn på egen hand genom Malmö. Stolt mormor.
En sorglig förfrågan kom till mej om hjälp med pengar som krävde lite eftertanke och kontakter.
Kompisen åkt till USA.
Äntligen fått fina bilder på ombygge i vännens gård. Min nyfikenhet är stillad.
Bråkat för första gången ordentligt med vännen. Det löste sig och faktum är att jag får abstinens, ja helt klart, de få nätter han inte ligger bredvid. Ett positivt tecken?
Före detta svägerskan gått bort. Sorgligt  ! 
Livet tuffar på.  Jag är lyckligt lottad och tacksam. Kärleken till de som finns runt mej från vänner till familj blir starkare med åren. Vet inte vad det beror på. Det är så mycket som landar, i mej, i min kropp och i mina tankar.

Terrorattack i Frankrike som gett efterverkningar i hela världen. Diskussioner i alla led.
Längtar alltid till våren så här års. letar efter vårtecken. Börjat ta tag i arbetet med att minska julmatskilona. Motiverad så här års. Ska börja planera fortsättningen på husrenoveringen.



Inga kommentarer: