Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-05-22

Fåren på backen




Fåren vandrar på backen. De föredrar att vara högst upp på toppen under dagen. Då ser man bara siluetterna långt borta. På morgonen står de nere vid staketet och kikar in i min trädgård. Jag har alltid ansett att det inte går att prata med får. Hästar och kor kan man ha långa konversationer med, men får ? Fördomar kanske ? Jag hade tänkt ge dem en chans. Första gången total ignoration. Andra gången kunde jag se en viss förvåning i den till synes tomma blicken. Tredje gången tittade de upp innan jag börjat snacka. Hm.. jag får testa olika ämnen. Sist försökte jag diskutera, klöver kontra maskrosor. Vilket är godast? Jag kan rekommendera boken, Glennkill av Ein Schafskrimi. Det är en fantastiskt rolig bok om en flock får som löser gåtan, vem mördade deras herde.

Inga kommentarer: