Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-02-13

Malmöbo förra veckan














































Jag funderar en del på mitt boende nu. Behöver förändra. Behöver också vara bland människor till vardags. Att bo på landet och vid havet är underbart på sommaren, men på vintern är det ensamt, mörkt och drar ner mej. Jag behöver påfyllning som mest nu och för det behöver jag mina vänner och de som står mej nära. Som tur är så finns det ganska många. Tacksam för det. Min familj finns i Malmö och i närheten. Har ”eget” rum hos min bror på Kulladahl. Enda nackdelen är att man inte får välja TV program, och måste dricka kaffe som är så starkt så skeden reser sig av sig själv, HA HA, men det är OK. Känns roligt att köra på det hållet när jag slutar jobba. Det känns ovanligt men positivt att höra ljud och trafik när man vaknar på morgonen. Det känns jättebra att kunna träffa barn och barnbarn varje kväll. Jag känner mej gladare och har lättare för att paketera skiten. Jag måste sluta lägga ner tid på människor som tar energi och istället lägga den på de som ger. Katterna trivdes bra. De verkade också tycka det är roligt att titta ut genom fönstret och se liv och rörelse istället för bara träd och backar. Körde hem i lördags och träffat vänner igår kväll och ikväll. Någon kom för att beundra min kamin så det blev en halv vedkorg som gick åt. Nu är här varmt så det snurrar men MYSIGT !
Jag har redan bestämt två Malmöveckor till längre fram. Det ser jag fram emot.
Har insett att jag inte kan jobba som jag gjort tidigare. Har dragit ner takten markant den sista månaden. Men måste göra det även på längre sikt. Det finns en del som jag måste omvärdera, som jag trodde var värt nåt, men som kanske inte är det. Att försöka göra mer av saker som ger energi och där det man investerar kommer tillbaka, istället för att det bara äts upp och förbrukas.
Jag har anmält mej till en sommarkurs i måleri. satte upp spegeln till min nya gästtoalett som blev helt klar idag, ritat upp ett vedförråd som jag skall bygga och bestämt vandringshelg med gänget i vår. VÅR snart är det VÅR.

Inga kommentarer: